✔ Gbpusd Naik Hingga Mana?

Assalamualaikum wbt dan Salam sejahtera semua pembaca sekalian.


Hari ini 03 febuari 2020 merupakan hari bekerja pertama selepas Brexit sepenuhnya untuk UK pada tahun ini. Pair GU juga sudahpun naik tinggi dan entry buy sebelum ini sudah pun sukses profit.

Untuk pair GBPUSD, admin masih dalam buy lagi. Anda boleh ikuti setup fibonacci admin dengan melukis secara sama dan sempurna kedudukan fibo admin.


Sasaran admin ialah buy di atas 1.3150 ataupun 1.31000 menurut candlestick reversal di H1 atau H4. Exit area ialah di 200.0 dan 261.8 extension level. kedudukan price mungkin berbeza untuk broker lain oleh itu admin cuma jadikan ext ini sebagai hint exit point sahaja.

Note: Buy akan dibentuk jikalau candlestick reversal terbentuk. Jika tiada sila abaikan. ada kemungkinan price akan turun retest 1.3000 semula

Jika mahu mencar ilmu setting fibonacci anda, sila ke artikel ini.

Untuk perhatian, entry buy ini sudah pun dimulakan pada disember tahun lepas lagi dan selepas memakan sedikit masa dan berberapa false movement jadinya dia naik dan sekarang dalam stuktur uptrend.

Flashback

Sedikit dampak kembali berberapa event penting dan trade plan untuk pair gbpusd dan gbpjpy:

03 disember 2019 - https://www.lewatindulu.xyz/search?q=gbpusd-telah-retest-13000-tetapi

04 disember 2019 - https://www.lewatindulu.xyz/search?q=gbpusd-telah-retest-13000-tetapi

12 disember 2019 - PM Boris Johnson memenangi pilihanraya umum di UK dan seterusnya menambah keyakinan untuk BREXIT pada januari 2020 nanti. Pair GBPUSD naik 290 pip dalam masa kurang sejam.


13 disember 2019 - https://www.lewatindulu.xyz/search?q=gbpusd-telah-retest-13000-tetapi

14 disember 2019 - masih dalam plan buy https://www.lewatindulu.xyz/search?q=gbpusd-telah-retest-13000-tetapi

10 Januari 2020 - Berita mengenai BREXIT sebelum 01 febuari 2020, GBP dijangka akan naik tinggi. Signal ini diberikan pada group private.

30 januari 2020 - Bank rate Unchange, GBPxxx melonjak naik!


Sebelum news release bantu-membantu sudah kelihatan signal buy awal. Oleh itu ini petanda terang minat trader secara majoritinya ialah buy dan bukannya sell ibarat yang dikhabarkan iaitu kononnya akan ada cut rate. So jelaslah ada sudah yang tahu data awal ini dan sudah memasuki awal pasaran sampai dia terbentuknya reversal.


Demikianlah sedikit timeline ringkas mengenai live trading admin mengenai pair gbp ini dan bagaimana admin menciptakan plan, mengambil maklumat dan menyerapkannya ke dalam trading plan harian.

Semoga sedikit sebanyak dapatlah menambah pengetahun pembaca mengenai trading teknikal dan mendasar ini.

Perbincangan dan update terkini serta pantas akan diberikan di group private, oleh itu jikalau anda ialah salah seorang member dalam group rajin-rajinlah jenguk group untuk belajar.

Bagi anda yang mahu menyertai bolehlah ke halaman ini untuk join.

Sekian.

-ADMIN-