✔ Menciptakan Perancangan Awal Sebelum Trading

Merancang trading lebih awal akan menawarkan kelebihan kepada trader kerana ianya lebih santai dan tak tergesa-gesa dalam menciptakan trading.

Cara menyerupai ini sangat sesuai bagi mereka yang memiliki akad lain samada perniagaan mahupun kerjaya utama. Ye la, tak semua trader ni full time dan trading pula tak semestinya perlu full time alasannya yaitu bukan hari-hari ada entry.

Makara kepada mereka yang sukakan trading part time pastikan anda melatih diri anda untuk memiliki kebolehan merancang lebih awal sebelum dan juga selepas market gerak.

Perancangan boleh dibentuk hujung minggu..


Tak semestinya perlu buat setiap hari. Memadai anda menetapkan satu plan sahaja untuk ahad hadapan dah cukup. Market yang terbaik yaitu yang bergerak sehala samada trending naik atau trending turun.

So kiranya yang bukan trending ni pastilah dia market yang teruk dan berisiko tinggi untuk rugi. Keadaan sideways yaitu keadaan di mana market bukan trending, jadi dia sukar sedikitlah nak fokus satu entry. Tapi apakah boleh profit bila buy dan sell pula? Belum tentu lagi. Why? Sebab dia sukar dijangka.

Membuat planning pada hujung ahad boleh membantu lebih fokus alasannya yaitu market tak gerak jadi apa yang sudah closed di situ, maka itulah rupa selesai candle tersebut dan dia boleh dipakai untuk predict apa yang berlaku pada ahad seterusnya.

Sebelum..

Lihat hasilnya,

Bestkan? Market belum gerak dah tahu apa nak dibuat.
So selepas dah gerak pun tahulah apa nak dibuat. Kalau masih tak faham, cuba tengok plan yang dah menjadi ni, dah profit boleh la close.

Kalau tak profit, cutloss sajalah kan? Tak perlu susah-susah cari member dan tanyakan apa perlu dibentuk lagi.

Nak berguru teknik ni boleh la ke halaman ini dan download ebook percuma.

-ADMIN-